24.aprīlī Dricānu vidusskolas skolēni devāmies uz Latgales vēstniecību Rēzeknē.
Apskatījām Latvijas Nacionālās rakstniecības un mūzikas muzeja simtgadei veltīto mūzikas instrumentu kolekcijas izstādi “Pieskāriens”, kuras centrā ir vēstījums par Latvijas meistaru būvētajiem instrumentiem un to radītāju stāstiem vairākās paaudzēs.
Noskatījāmies Valsts akadēmiskā kora LATVIJA iestudēto kameroperu bērniem “Ej, nu ej!” Jau ar pirmajām minūtēm aizrāva Māra Sirmā uzruna latgaliešu valodā. Vislabāk patika galvenie varoņi, jo tie bija zēni. Apbrīnojām dzīvo balsu skanējumu, melodiskumu, daudzbalsību, dikciju. Atpazinām tekstu, jo pirms tam lasījām Marta Pujāta dzejoļu krājumu. Nobeigumā Māris Sirmais novēlēja:”Tiksimies XII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos!” Vairākiem 4.klases skolēniem tas izdosies!
Paldies kultūrizglītības programmai “Latvijas skolas soma”, ka dod skolēniem iespēju regulāri iepazīt Latvijas mākslu un kultūru!
Dricānu vidusskolas 1. un 2. klase "Skolas somas" ietvaros devās uz Daugavpili, lai apmeklētu visiem zinošo Marko Rotko muzeju.
Nodarbība "Notverts mākslā" ietvēra sevī 2 daļas – izzinoša pastaiga muzeja izstāžu sektorā, apskatos visus piedāvātos mākslas darbus un izvēloties sev mīļāko un praktiska radošā darbnīca ar spēles elementiem, iejūtoties dizainera lomā, veidojot savas grāmatas vāka noformējumu.
Pateicamies par patīkamo uzņemšanu muzeja telpās un jauniem iespaidiem.
14.aprīlī Dricānu vidusskolas 7., 8. un 9.klašu skolēni iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku Rīgā, lai iepazītu “Gaismas pili” orientēšanas spēlē un piedalītos radošajā marmorēšanas darbnīcā.
Orientēšanās spēles uzdevums bija pievērst uzmanību detaļām, Latvijas Nacionālās bibliotēkas vēstures un krājuma materiāliem, kā arī interesantām vietām arhitekta Gunāra Birkerta projektētajā ēkā. Spēlē bija iespēja piedzīvot to, ka bibliotēkas krājumā nav tikai grāmatas, bet arī kartes, pastkartes, mūzikas ieraksti, manuskripti u. c. materiāli.
Pavasara ieskaņā Dricānu vidusskolas 10.-12.kl. skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku un pavadīja brīnišķīgu dienu galvaspilsētā. Skolēni iepazinās ar LNB aktuālajām ekspozīcijām un piedalījās 2 nodarbībās.
Grafikas darbnīcas laikā varēja uzzināt gan par spoguļattēla veidošanu, bostonpreses vēsturi un darbības principiem, gan iespiedformas veidiem. Attīstot radošumu, trenējot precizitāti un pacietību, katrs skolēns izveidoja savu iespiedformu, kuru nodarbības beigās varēja nodrukāt. Savukārt karjeras nodarbībā, kuru vadīja Inta Lemešonoka, skolēni diskutēja par dažādiem ar karjeru saistītiem jautājumiem, noskaidroja, kādi ir būtiskākie aspekti veiksmīgai dzīvei, un iesaistījās izzinošā spēlē “Karjeras kompass”.
🎭✨ Dricānu vidusskolas 5. un 6. klases skolēni programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros apmeklēja Daugavpils teātra izrādi "Sarkanās mājas noslēpums". Šī jautrā detektīvizrāde visai ģimenei ir veidota pēc Andras Manfeldes grāmatas "Vai mamma mājās?" motīviem un stāsta par ģimeni, kurā noslēpumainos apstākļos pazūd mamma, un visi kopā cenšas viņu atrast.
🐱 Skolēni bija sajūsmā par izrādi, īpaši izceļot kaķu tēlus un aizraujošās dziesmas. Viņi atzina, ka izrāde bija ļoti jautra un interesanta.
Paldies Daugavpils teātrim par lielisko izrādi un neaizmirstamo pieredzi!
"Latvijas skolas somas" ietvaros Dricānu vidusskolas 1.-5.klašu devās uz Latgales Vēstniecību GORS, noskatīties pasaulē augsti vērtēto animācijas filmu "Straume".
Ginta Zilbaloža animācijas filma “Straume” ir pēdējo laiku lielākā Latvijas kino starptautiskā sensācija – filma tika demonstrēta prestižā Kannu kinofestivāla konkursa programmā “Īpašais skatiens” kā vienīgā animācijas filma, Ansī animācijas filmu festivālā tā ieguvusi četras balvas, to skaitā žūrijas un skatītāju balvu.
Animācijas filmas “Straume” galvenais varonis Kaķis ir izteikts vientuļnieks. Kad viņa mājas iznīcina milzu plūdi, viņš atrod patvērumu nelielā laivā kopā ar citiem dzīvniekiem. Lai izdzīvotu, kaķim būs jāiemācās sadarboties. Kopā ar Kapibaru, Lemuru, Suni un Putnu viņš ceļo cauri noslēpumainām ainavām, mācoties pielāgoties jaunajai, cilvēku neapdzīvotajai pasaulei.
Animācijas filmas liriskais saturs izraisīja pat skumjas emocijas gan skolēniem ,gan pedagogiem.